top Best Vibrators for Every Personality Type Good Adult Toys at adultfameclub kinds of vibrators cheap vibrater strap on videos vibrater bedroom toys bondage gear women toys toys for adults vibrators for women g spot vibrator
Érdekességek
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Blog

Érdekességek

A tudománnyal ellentétben most jöjjön egy kis tech, vagyis számomra hasznosnak, érdekesnek tűnő újdonságok. Nem tagadom nagy Suunto rajongó vagyok. Továbbá évek óta használom a Training Peaks szoftverét a wko+ -t. Így érthetően igen megörültem a hírnek, hogy a suunto nyitott a training peaks felé, és már szinkronizálható pl az Ambit órám az online felülettel.

SZOFTVER:

Nem kell mást tenned, mint rákattintani a Link now feliratra.

Mielőtt megvádolnátok, hogy biztosan nem véletlenül reklámozom a Training Peaks-t, nincs semmi közöm hozzájuk, azon kívül, hogy használom a terméküket. Enélkül már el sem tudom képzelni az edzői munkát. Hogy miért? Edzőként adatokkal, számokkal dolgozok. Ez nem újdonság. A különbség talán annyi, hogy manapság már a modern szoftverek és online felületek pillanatok alatt átláthatóvá teszik a sporoló által elvégzett munka adatait, hatékonyságát. Manapság az edzőnek könnyebb a helyzete és ezzel együtt nehezebb is!

Több programmal dolgozok, ezek fizetős, vagy ingyenes verziók, melyek direkt adat elemzésre lettek kitalálva. Igen, sok időt töltök a gép előtt, amit nem nagyon szeretek – szívesebben tekernék inkább – de ez is a munkám része. Próbáltam modernizálni az edzés tervek küldésének a módját, de egyenlőre nem találtam meg a megfelelő felületet, programot. Az utóbbi hetekben több céggel is tárgyaltam, teszteltem őket. Csalódottan vettem tudomásul, hogy az általam kipróbált programok nem tesznek lehetővé megfelelően mély analízist. Például a web4trainer, aminek a kipróbálását már vártam.

Hát, pulzus alapon lehet vele ügyködni, de a watt adatok elemzésére szinte teljesen alkalmatlan. Alapvető táblázatok hiányoznak belőle, és a felület sem valami felhasználó barát. Nem is beszélve a helyesírási hibákról, amik sajnos rontják az "élményt", mivel magyarul is elérhető a program. Kár érte, nekem úgy tűnik, már évek óta leálltak a fejlesztéssel, pár éve már teszteltem, és akkor is kb ugyanezt tudta. Nem mondanám felhasználóbarátnak.

Maradtam a jól bevált WKO+-nál melyet több híres csapat is használ, hogy csak párat említsek: Saxo Bank, Sky, Orica Green Edge, Cervelo Test Team, vagy pl az ironman Craig Alexander, és még sok más triatlonista. És mivel a suunto szinte mindig rajtam van edzés közben, legfőképp a légzési adatok elemzése miatt, ez számomra érdekes hír volt.

WATTMÉRÉS: 

A powertap agyakat úgy gondolom már sokan ismerik, hiszen sokáig az SRM után talán a második legmegbízhatóbb wattmérő volt. Hazánkban is többen használják, és nem véletlenül: egyszerű, megbízható szerkezet. Én nyúztam már a tárcsás, montis agyat, és jelenleg is használom az országútimban a karbon betétekkel könnyített agyat. Évek óta jól működik. A powertapot kezdték kiszorítani a hajtóműves és pedáltengelybe integrált wattmérők, de talán ez a helyzet most változhat. A minap látott napvilágot a hír, új wattmérők érkeznek. És mindjárt több változatban is.

P1: pedálba épített wattmérő.

Ez egy különleges pedál, hiszen nem méri a direkt, kifejtett erőt. A vertikális és horizontális vektorokat méri, és számolja ki a teljesítményt. Mindezt a gyártó szerint ± 1%-os pontossággal. Szimpatikus benne, hogy sima AAA elemmel működik (60 órát bír), és ami külön tetszik, hogy nem lóg ki a pedálból a Garmin és Polar pedáloknál megszokott (és néha letörésre hajlamos) elemet vagy más érzékelőket tartó alkatrész. 

 

C1 lánctányér. Igen, nem csak egy új termékről van szó, a cég bekeményített. Most már teljes a paletta. Kezdve a wattot csak számoló mellkaspánttól a Powecal-tól (tesztelése már folyamatban), folytatva a jó ár/érték arányú hátsó aggyal, és most a pedál és lánctányér wattmérők! Mi kell még?

A C1 is különbözik a konkurenciához képest. A Power2max, SRM és Quarq hajtókarcsillagba épített wattmérők, míg a C1 kimondottan a lánctányérra ható erőket méri. Várható variációk: 50/36, 52/36, és 53/39. Sajnálatos, hogy kompakt verzió nincsen (egyenlőre).

 

Csakúgy mint a P1 pedál a C1 is tudja az ANT+ és a Bluetooth adat átvitelt. A pontosság itt is ± 1%-os, ami biztató. A pedálfordulat adatokat egy gyorsulás mérő biztosítja, így nem kell külön pedálfordulat szenzor. A teljesítményt a lánctányérok és a lánctányér csavarok közötti "feszültségből" méri. 

A CR 2032-es elem viszonylag átlagosnak nevezhető, könnyen tudsz szerezni egyet ha lemerül a wattmérő, amivel egyébként 200 órát bír. A jobb/bal láb egyensúlyt -csakúgy mint a Quarq wattmérő - nem méri, hanem megbecsüli, elég pontosan.  

WATTMÉRÉS kicsit másképp:

Azt, hogy a watt adatokkal vagy futók esetében tempó/sebesség adatokkal milyen nagyszerűen lehet dolgozni, jól megmutatta a múlt hét második felében zajlott Balaton Szupermaraton, ahol az általam felkészített Keszthelyi kilométerek férfi páros csapat igen nagy előnnyel győzött, 1 óra 43 percet verve a második helyezettre. Hogy ez hogyan lehetséges? Többek között a már említett Training Peaks szoftver segítségével, és a Perfomance Management-el (PMC táblázat), amivel szinte csodát lehet művelni, ha hozzá értő kezekben van. Szerintem az edzői munka a 21. században valahol itt kezdődik. 

Viszont most, az adatokra éhes edzők számára új lehetőség csillant fel: wattmérő futóknak! A Stryd nevű cég fejlesztette ki ezt az igen érdekes eszközt. Olyan nevek vettek részt a munkában mint Dirk Friel, Craig Alexander, Allen Lim. Egy szinte footpod méretű műszerről van szó. Úgy gondolom, az, hogy mind az ANT+ mind a Bluetooth kommunikációt tudja szinte már alap. Az adatok elemzéséhez használhatod az órád szoftverét (pl a Movescount), vagy a saját programjukat is. Miért van szükség wattmérésre? A pulzussal nagyon jól el lehet boldogulni, amíg ideálisak a körülmények, azonban sok minden befolyásolja (hőmérséklet, front hatás, rossz alvás, pszichés állapot, stb), ezért önmagában egyáltalán nem megbízható társ az edzésben, nem ajánlott csak erre alapozni a félkészülést. Ha már tempó adatok is társulnak hozzá, akkor mindjárt más a helyzet. Ha egy résztávos futó edzést szeretnél pulzus alapján kivitelezni, akkor szembe kell nézned a kardiovaszkuláris elcsúszással (Cardiovascular drift), vagyis egy idő után nem fog vissza állni a pulzus, és adott tempónál folyamatosan emelkedni fog, vagy a pulzusreakció késéssel, ami kb. 30 mp. Nagyon nehéz két edzést csupán pulzus alapján összehasonlítani.

Mégis hogyan lehetséges a futás közbeni wattmérés? Ha mozgunk, erőt fejtünk ki, ami lehet funkcionális, vagyis előbbre visz mozgás közben és lehet az ellentéte, ami a kifejtett erő ellen dolgozik. A Stryd 3 dimenziós gyorsulás mérőkkel ami alig különbözik egy footpod-tól, viszont egy speciális módon átalakítja a gyorsulás értékeket wattá. Tehát inkább kiszámolja a wattot, ami a kerékpáros wattmérőknél is bevett módszer. Az adatok elemzése sok hasznos információval láthat el: például a futó hatékonyság megbecslésére: ha gyorsan futsz és ehhez alacsony watt társul, akkor jó a hatékonyságod.

    

Edzésadatok futás közben:

Mihelyst kapható lesz, további információkkal fogok jelentkezni! 

STÍLUS:

És végezetül: ki mondta, hogy egy professzionális sport óra nem lehet stílusos?

 

 

 

 

 

Hirdetések

Bejelentkezés